تاریخ انتشار : دوشنبه 23 ژوئن 2025 - 13:34
کد خبر : 6173

تشریح اقدامات و برنامه های مجموعه پست استان هرمزگان

تشریح اقدامات و برنامه های مجموعه پست استان هرمزگان
مدیر کل پست استان هرمزگان اقدامات و برنامه های این اداره کل را تشریح کرد.

به گزارش دهنا به نقل از روابط عمومی و شورای فرهنگی اداره کل پست استان هرمزگان، “علی نقی زاده” مدیر کل پست استان با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از سرداران سرافراز، مدافعان میهن، دانشمندان، زنان و کودکان بی گناه کشور عزیزمان در اثر تجاوز آشکار رژیم کودک کش و خون آشام صهیونیستی و آمریکای جنایتکار از پایداری شبکه پستی و تداوم روند ارسال مرسولات در این شرایط جنگی خبر داد.

نقی زاده در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد این اداره کل، اظهار داشت: ترافیک پستی به ازای هر شهروند در جهان و کشورهای پیشرفته، بالای ۶۰۰ مرسوله در سال، سرانه مرسوله پستی در کشورهای حوزه خلیج فارس به ازای هر شهروند بین ۱۵ تا ۲۰ مرسوله و در ایران بین پنج تا ۱۰ مرسوله در سال است.

مدیر کل پست استان هرمزگان ادامه داد: ۳۵۱ واحد پستی در استان وجود دارد و تعداد ۱۲ اداره پست شهرستان، ۱۳ دفتر پست شهری دولتی، ۹۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۱۷ نمایندگی قبول شهری نیز در ارائه خدمات پستی به شهروندان هرمزگانی فعال می باشند.

وی در ادامه مطرح کرد: در مناطق روستایی نیز ۱۹۸ نمایندگی پست روستایی داریم و در روستاهای کم جمعیت که دفاتر پستی دولتی وجود ندارد از طریق ۲۱ دفتر ICT روستایی کلیه سرویس های پستی قابل ارائه می باشد.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۱۱ صندوق پستی منصوبه در مناطق شهری و روستایی استان وجود دارد که از این تعداد ۸۱ صندوق در معابر شهری و ۳۰ صندوق در مناطق روستایی نصب گردیده است.

مدیر کل پست استان هرمزگان در خصوص اقدامات انجام گرفته در شاخص امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: اداره کل پست استان هرمزگان با ترویج و ایجاد بستر قانونی برای احیا امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری اجرای کامل قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و همچنین نظارت و پیگیری بر حسن اجرای موازین اسلامی در واحدهای زیر مجموعه پست استان اجرا کرده است.

وی اظهار کرد: این اداره کل با رعایت اصل شفافیت، عدالت محوری، اخلاق مداری، اطلاع رسانی و رعایت قوانین و مقررات حقوق شهروندی موفق گردیده است تا ضمن جلوگیری از حیف و میل بیت المال، در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گام های موثری را بردارد.

مدیر کل پست استان هرمزگان افزود: این اداره کل از یک طرف با رصد مداوم سامانه پاسخگویی به شکایات و پایش آسیب شناسی نارضايتی های احتمالی مردم از بروکراسی های اداری و از طرف دیگر با آگاه ساختن مردم از حقوق و تکالیف خود در تعامل با پست استان، موجبات عدم تبعیض و رعایت حقوق یکسان مردم در استفاده از خدمات پستی را فراهم آورده است.

نقی زاده ابراز داشت: این اداره‌ کل در راستای پیگیری تکالیف مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با مشارکت دادن کارکنان در تمامی دوره های آموزشی مرتبط، قدم‌های موثری برداشته است.

مدیر کل پست استان هرمزگان در خصوص برنامه هایی که در راستای کدپستی عملیاتی گردیده است، افزود: هدف دولت، اجرای پروژه GNAF (تولید آدرس استاندارد ملی مکان محور) در شهرها و روستاهای کشور می باشد که خوشبختانه پروژه مذکور در شهرهای استان پیاده سازی گردید و اجرای پروژه GNAF در روستاهای استان شروع شده و تا پایان سال ۱۴۰۴ در تمام روستاها اجرا می گردد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تمام اماکن شهری و روستایی دارای کدپستی ده رقمی می باشد. نقی زاده ادامه داد: اداره کل پست استان هرمزگان با برگزاری مانورهای مختلف اقدامات مهمی را در پیش بینی، پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحرانها و نظارت بر اجرای صحیح قانون پدافند غیر عامل انجام داده است.

وی با اشاره به الزام کارکنان به رعایت قانون حجاب و عفاف در کلیه واحدهای ستادی و اجرایی پست استان، افزود: مجموعه پست استان از ارسال هرگونه کالا و پوشاك نامناسب و مغاير با عفت عمومی خودداری نموده و با برگزاری نمايشگاه تمبر با موضوع حجاب و عفاف در محل باجه مرکزی اداره پست شهرستان بندرعباس در ترويج و تبيين فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش مضاعفی را معمول داشته است.

مدیرکل پست ‌استان هرمزگان با بیان اینکه بر تمامی عملکرد کارکنان به صورت الکترونیکی نظارت داریم و همچنین با نصب دوربین در محیط اداری کنترل های لازم را انجام می دهیم افزود: جهت جبران سریع و موثر خسارات وارده به مردم در اثر قصور واحدهای پستی و پرسنل، بستر مناسب را فراهم نموده و با تشویق و ترغیب روسا، کارشناسان و کارکنان خوش برخورد در پیگيری و پاسخگویی نسبت به مراجعين و همچنین پی گيری تنبيه متخلفين در اين موضوع به صورت مداوم رصد می نماید.

مدیر کل پست استان هرمزگان با تاکید بر پایداری شبکه و تداوم روند ارسال مرسولات، افزود: با توجه به عدم حضور برخی شهروندان در نشانی و مقصد اعلام شده، مرسولات به صورت امانت در دفاتر پستی نگهداری می‌شود.
علی نقی زاده ادامه داد: لازم است مردم عزیز نسبت به مراجعه ماموران قلابی پست به درب منزل یا محل کارشان هوشیار باشند. چنانچه منتظر بسته یا پاکتی نیستند از مواجهه با این افراد خودداری نمایند.
نقی زاده در ادامه از ارائه آموزش به کارکنان و ایجاد بستر مناسب جهت خدمات دهی آسان و سریع به مردم بخصوص اشخاص توانخواه خبر داد و گفت: نظر سنجی و پایش از میزان رضايت مندی مراجعين در ارتباط با چگونگی ارايه خدمات پستی به مردم، فراهم نمودن محیط مناسب برای ارائه خدمت به مراجعین، رعایت حرمت مراجعین (مکاتبات، اعلامیه ها، پاسخگوئی تلفنی، اطلاع رسانی ها)، رعایت ادب و نزاکت در گفتار و رفتار و پرهیز از بکاربردن الفاظ توهین آمیز و غیرمحترمانه در برخورد با مراجعین از مهم ترین شاخص هایی است که رعایت آن توسط کارکنان ستادی و اجرایی پست هرمزگان الزامی است.
نقی زاده، در ارتباط با برنامه های توسعه ای پست استان هرمزگان درآینده، اظهار داشت: اولین برنامه توسعه ای، ایجاد بستر میز خدمت الکترونیک مکان محور بر روی پلاک های هوشمند کد پستی و ارائه خدمات به مردم به صورت الکترونیک و کاهش ترددهای شهری ، راه اندازی صندوق پستی هوشمند و تحویل مرسولات پستی به مردم در زمان های خارج از وقت اداری می باشد.
وی حضور به موقع مسئولین و کارکنان در محل کار و ارائه خدمت در کلیه ساعات اداری و آگاهی به موقع از دستورالعملها و آئین نامه های مرتبط با موضوع، ثبت تقاضای مراجعين و ارائه شماره پیگيری به آنها و رسيدگی به تقاضاهای واصله، بازنگری مكرر فرايندهای ارائه خدمت و روان سازی آنها و حذف رويه های زايد، اجتناب از انجام امور شخصی در خلال ساعات اداری و در منظر مراجعین، راه اندازی خط تلفن گویای ۱۹۳ برای راهنمایی مردم، استقرار میزخدمت و رصد اثر بخشی آن بصورت مستمر، نصب تابلوی راهنما در مبادی ورودی و در معرض دید مراجعین و راه اندازی تارنما اینترنتی، درج نام، پست سازمانی و رئوس وظایف متصدیان انجام کار در محل استقرار آنان از دیگر اقدامات در حال انجام در اداره کل پست استان هرمزگان است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.