تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 نوامبر 2024 - 11:40
کد خبر : 2039

ساخت یدک کش ۶۰۰۰ اسب بخاری در ایزوایکو

ساخت یدک کش ۶۰۰۰ اسب بخاری در ایزوایکو
پروژه ساخت یدک کش 6000 اسب بخار که با همکاری مشترک شرکت ایزوایکو و هدایت کشتی در حال اجرا است، با هدف بومی سازی تولید شناورهای صنعتی و کاهش وابستگی به واردات، به یکی از مهمترین پروژه های دریایی کشور تبدیل شده است .

به گزارش دهنا؛مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران و معاونین شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن برگزاری نشست مشترکی با مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونین ایزوایکو، از کارگاه ها، امکانات، ظرفیت ها و پروژه های در حال اجرای این مجتمع عظیم صنعتی بخصوص پروژه ساخت یدک کش ۶۰۰۰ اسب بخاری بازدید بعمل آوردند.

صاحبی مدیر عامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس گفت: همکاری ما با ایزوایکو در این پروژه، گامی بزرگ در راستای بومی سازی ساخت یدک کش های ۶۰۰۰ اسب بخار است و امیدواریم بتوانیم این نیازها را با توان داخلی برآورده کنیم.

صاحبی افزود: ما خواهان همکاری نزدیکتر با ایزوایکو هستیم، این همکاری نه تنها نیازهای فعلی را برطرف میکند، بلکه پایه ای برای پروژه های آینده خواهد بود. امیدواریم با این روند، به یکی از صادرکنندگان مطرح شناورهای صنعتی در منطقه تبدیل شویم.

سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران پیشنهاد داد با مشارکت ایزوایکو، شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس وصندوق بازنشستگی کارکنان سازمان بنادرو دریانوردی ، به لطف تجربه و تخصص خود، با ساخت اینگونه شناورها در داخل کشور، از نیاز به ساخت آن در خارج از کشور جلوگیری کنند.

مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو، درباره جزئیات پروژه گفت: این طرح با امضای قرارداد میان ایزوایکو و هدایت کشتی در سال گذشته آغاز شد و اقدامات الزم برای طراحی، تأمین مواد و اجرای سازه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

علیزاده با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه افزود: از همان ابتدا، طراحی اولیه و نقشه کشی یدک کش ASD148 آغاز شد و تاکنون طراحی اولیه ۸۰ درصد و طراحی پایه ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و همچنین، نقشه های کارگاهی شامل بخش های سازه، لوله کشی و الکتریکال به ۶۰ درصد تکمیل رسیده اند.

وی با اشاره به تامین ۱۰۰ درصدی مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سازه گفت: این مواد شامل ۴۰۰ تن ورق فولادی است که تاکنون ۲۵۰ تن آن برشکاری و بلوکهای اصلی سازه به سه بخش بلوک یک،دو و سه و همچنین سوپراستراکچر تقسیم شده است که با روش ساخت بلوکی، امکان جوشکاری باکیفیت و دقیق تر فراهم شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.